DIE HEILIGE VERGEWE

Minister: 
Ds J Bruintjes
Church: 
Kaapstad
Date: 
2024-11-03
Text: 
Jesaja 6:1 - 7
Preek Inhoud: 

Vanoggend is hier dalk mense wat God nie ken nie, ander wat God vergeet het, ander wat gewoond geraak het aan God, en nog ander wat nie meer oor Hom omgee nie, en ook ander wat Hom liefhet en aanbid – maar soms vasgevang word deur die vrese van die teenwoordige tyd in die kerk en in die wêreld.

Jesaja 6 is die oplossing vir julle almal.

Kyk op en sien!!  Sien ’n heilige God!  ’n Ware God.  ’n Werklike Koning!  Sien die ware probleem — nie oorlog of konflik nie, maar sonde!  En jy sal die ware oplossing vind — nie beter programme, of hoër lone, of ’n verandering van regering nie — maar vergifnis — wat lei tot nederigheid — en liefde — wat tot heiligheid lei!

 

DIE HEILIGE VERGEWE:

1. Die Heilige

2. Die onreine(s)

3. Die onreine(s) word vergewe

 

Die Heilige

“In die sterfjaar van koning Ussia het ek die Here sien sit op 'n hoë en verhewe troon, terwyl sy some die tempel gevul het.”  In die jaar wat koning Ussia gesterf het.  Hy het ’n lang en suksesvolle regering gehad, amper soos dit was in die gloriedae van Dawid.  Maar hulle het nie goed daarop gereageer nie.  In 2 Kronieke 26 lees ons die volgende oor hom: “'Maar toe hy sterk geword het, was sy hart hoogmoedig, sodat hy baie verkeerd gedoen en ontrou gehandel het teen die HERE sy God;”

Daarom was God besig om ’n ryk op te rig om sy volk te oordeel.  Dit was die einde van ’n era.

Dit was soos Europa in 1914 wat, na dekades van vrede en voorspoed, op die punt was om in die Eerste Wêreldoorlog gedompel te word, die begin van die bloedigste eeu in die geskiedenis.  Dit was op die vooraand van die oorlog dat sir Edward Gray gesê het: “Die lampe in die hele Europa word uitgedoof, ons sal hulle nie weer in ons leeftyd sien brand nie.”  Dit was ’n soortgelyke oomblik in Juda se geskiedenis.  Sy dood het onstabiliteit gebring.  Onveiligheid.  En vrees.  Juda was op die punt om in oorlog gedompel te word — en uiteindelik was die lamp besig om uit te doof, en dit sou nie in hul leeftyd weer aangesteek word nie.

En dit is in hierdie jaar dat Jesaja die visioen van ewige stabiliteit, krag en volmaakte heiligheid kry.

Jou Koning — die Here van die verbond— Hy sit bo alle trone en magte en koninkryke en lande en oorloë.  Hy sit op die troon — en in Psalm 9:5, 8 en Psalm 122:5 lees ons dat God se troon sy plek van oordeel is.  Hy is die Regter van die hele aarde.  Hy is die Een wat die finale uitspraak sal gee.  Nie mense nie.  Nie kultuur nie.  Nie eers jou eie gewete nie!

“... terwyl sy some die tempel gevul het!”  Dit is nie sy klééd nie, maar die soom van daardie kleed wat hierdie tempel gevul het.   Hierdie Koning is groter as enige vors of koning wat ooit geleef het!

“Serafs het bo Hom gestaan; elkeen het ses vlerke gehad: met twee het hy sy aangesig bedek, en met twee het hy sy voete bedek, en met twee het hy gevlieg.”  Serafs — dit is engele wat ook meestal met oordeel geassosieer word.  Die woord “seraf” stam van dieselfde woord as “brand”. Dit is hoekom in die Engelse vertaling van Numeri 21 die slange wat die Here stuur om die Israeliete te straf, “seraphim snakes” genoem word – of “fiery snakes” (vurige slange; Afr. vertaling verwys na giftige slange).  Hulle is diegene wat brand, wat vernietig!  In Jesaja 14:29 en Jesaja 30:6 word hierdie woord weer gebruik om slange te beskryf wat vernietiging bring.  Serafs is vernietigers van vyande en beskermers van dit wat heilig is.

Maar selfs hierdie volmaakte wesens kan nie na die volmaaktheid van ’n heilige God kyk nie.  Met twee vlerke bedek hulle hul oë, met twee bedek hulle hul voete, en met twee vlieg hulle.  Hier is die bewakers van die Heilige. En die een roep na die ander: “HEILIG, HEILIG, HEILIG is die Here van die leërskare.”

Die heiligheid van God verwys na die ongeëwenaarde majesteit van sy onvergelyklike wese en sy onberispelike, foutlose, vlekkelose sedelike reinheid.  God is ewig, voortreflik, almagtig, alwetend en alomteenwoordig.  Hy was, is en sal voor alle dinge wees.  Hy is tydloos, onvermoeid en foutloos.  Die menslike verstand kan hom nie in sy totaliteit omvat nie.  Inderdaad, woorde kan Hom nie omskryf nie.  Jesaja moet die taalreëls breek om die konsep vas te vang!

Ek dink die kerk het geword wat dit vandag is grootliks weens ’n gebrek daaraan om God se heiligheid te sien soos dit is.  Ons word lou.  Ons dink dit is oukei.  Die kerk is bekommerd oor wat die wêreld sal dink.  Oor wat ander sal dink.  Oor wat gemeentelede sal dink.  Oor wat nuwe gelowiges sal dink.  Maar nie oor wie God is en wat Hy sal dink nie.

Een skrywer het geskryf: “Hoe ons die persoon en karakter van God die Vader verstaan, beïnvloed elke aspek van ons lewens.  Dit raak veel meer as net dit wat ons normaalweg die ‘godsdienstige’ aspekte van ons lewens noem.  As God die Skepper van die hele wêreld is, dan moet dit volg dat Hy die Here van die hele wêreld is.  Geen deel van die wêreld is buite sy heerskappy nie.  Dit beteken dat geen deel van my lewe buite sy heerskappy mag wees nie.  Sy heilige karakter het iets te sê oor ekonomie, politiek, atletiek, romanse — alles waarby ons betrokke is.”

Niks of niemand bevredig soos God nie, want Hy is totaal en al lieflik om te aanskou.  Maar terselfdertyd is sy heerlikheid ’n skrikwekkende en verpletterende ding vir die sondaar om te aanskou, want dit verteer alles wat nie heilig is nie!

“Die hele aarde is van sy heerlikheid vol!” Dit is asof sy heiligheid vanaf daardie sentrale tempel uitgebrei het om die aarde te vul!  Die hele aarde.  Dit sluit my en jou in!  Het jy sy heiligheid aanskou?

God sit op sy troon as die Koning oor alles en as Regter, soos wat die serafs uitroep; ons lees: “En die drumpelposte het gebewe van die geluid van die roepers, en die huis het vol rook geword.” Aardbewings is verskriklik, maar die stem van iemand wat ’n aardbewing veroorsaak, is angswekkend — Hy praat en die aarde bewe!  Psalm 46 sê: “Hy het sy stem verhef; die aarde bewe.”  Psalm 29 praat ook oor sy stem wat die skepping laat bewe.

Wat is jou siening van God?  Wat is jou houding teenoor God se Woord?  Ontmoet jy God gereeld? Wanneer jy God nie sien soos Hy is nie, verloor die kruis sy betekenis, jou trots groei, en die gedeeltes oor oordeel in die Ou Testament word moeilik om te verstaan.

Die rede vir God se oordeel is dat alles nie perfek goed en mooi is nie.  En Hy sal nie tevrede wees voordat alles reg is nie!  Die eerste vyf hoofstukke van Jesaja het begin met heiligheid; in 1:4 staan daar: “Hulle het ... die Heilige van Israel verag.”  En in hoofstuk 5:24 : “omdat hulle ... die woord van die Heilige van Israel verag het.”

En dit is in die lig van hierdie visioen dat ons die volgende afdeling, hoofstuk 7–12, moet lees.  Die mense het geen visie van God wat hoog en verhewe en heerlik is nie.  Hulle God is klein!  En wat gebeur?  Hulle word verskrik, en hulle harte bewe “soos die bome van die bos bewe voor die wind” (Jes. 7:2)!   Daar kan geen vertroue wees nie tensy hulle hul God as heilig beskou, soos ons aan die einde in hoofstuk 12:6 sien: “Want die Heilige van Israel is groot in julle midde.”  Maar dit gebeur nie voordat hulle hul eie onreinheid erken nie.

Ons dink baie oor wat mense van ons dink, tot die dag dat ons ’n werklike ontmoeting met GOD in aanbidding het.  Ons is vasgevang in die stres van die lewe, en ons soek ons ​​identiteit in allerhande dinge totdat God ons eendag in die tempel ontmoet en met ons praat en sê: BESTAAN EK WERKLIK?

Jou vrese verraai jou afgode.  Dit wat jy vrees, is dit wat jy aanbid.  As jou grootste vrees onstabiliteit is, aanbid jy stabiliteit vir jouself en jy sal alles doen om dit te kry.  As jy siekte bo alles vrees, verafgod jy gesondheid.  As jy bang is om ouer te word, sal jy alles doen om jonk te bly.  Maar vrees God en al hierdie ander vrese verdwyn — want as jy God vrees, sal God jou toevlug wees.  Maar die vraag is dan: hoe, want ons is dan onrein?

 

Die onreines

Kyk wat sê Jesaja as hy met hierdie God gekonfronteer word!  Vers 5: “Ek het gesê: Wee my, ek is verlore!  Want ek is 'n man onrein van lippe en woon onder 'n volk wat onrein van lippe is; want my oë het die Koning, die HERE van die leërskare, gesien!”

WEE my! — dit is ’n vloek wat hy oor homself uitroep.  In hoofstuk 5 was daar ses vloeke (wee) wat die Here oor sy volk uitgespreek het.  Nou sê hy van homself: “EK IS VERLORE!”  Ek en jy verdien verdoemenis.  Niemand in die hel is verbaas dat hulle daar is nie.  Niemand sê: Wag ’n bietjie, ek is nie veronderstel om hier te wees nie.  Nie nadat hulle God ontmoet het soos Hy werklik is nie.

In die lig van heiligheid is die eerste reaksie altyd ’n diepe vrees, en die besef van ons verlorenheid.  Dit is ek.  Dit is jy.  Iets is fout met die mensdom.  Ons sien dit oral om ons — maar dit is nie net daar buite nie, is dit?  Dit is hier binne.

Maar ons dink nie regtig te veel daaroor nie.  Miskien is dit omdat ons bang is vir wat ons kan vind.  Wel, geliefde gemeente, moenie bang wees nie.  Betree God se heiligheid.  Plaas jouself in die lig van sy heerlikheid.  Standvastig.  Ten volle vanoggend.  Die enigste manier waarop ons regtig sal omgaan met wie ons is, is as God omgaan met wie ons is.  Moenie wegkruip agter jou goeie werke nie.  Moenie bang wees vir jou sonde nie.  Ons kan nie aanhou ignoreer, verskoon en vermy nie.  Dit is soos ’n volstruis wat sy kop in die sand druk en dink dat die storm dan sal oorwaai.  Dit sal nie.  Ons moet almal voor die Here God van die Leërskare staan!

Dus, hier het ons die dilemma van ’n volk.  Die dilemma van Jesaja.  Die dilemma van die hele Ou Testament sedert Adam God se heiligheid verwerp het.  Dit is die kern van die probleem.  Of ons probleme binne (in die kerk) of buite (in die land) het, die kernkwessie is altyd dieselfde.  Die SONDE.  Ons sal nie ’n stap verder kom om probleme op te los voordat ons hierdie probleem hanteer nie.  En die probleem is: ons kan nie.

 

Die onreines word geheilig

Voordat Jesaja gereed is vir sy dienswerk, moes hy homself sien vir wie hy is — en verpletter word.  In ’n sekere sin sterf aan homself, sodat God hom lewe, vergifnis en hoop kon gee.  Ons wil ons eie klere maak om ons naaktheid te bedek, eerder as om God se geneesmiddel te ontvang.

“Maar een van die serafs het na my toe gevlieg met 'n gloeiende kool in sy hand, wat hy met 'n tang van die altaar af geneem het ...”  Ons is in die tempel, volgens vers 1.  Dit is waar Jesaja God ontmoet.  Wat gebeur by die tempel?  Offers!  Dit is waar ons God ontmoet!  Mense sou na die tempel gaan om aan God te offer.  Dit was waar die hemel die aarde ontmoet het.  Dit was waar sonde simbolies versoen is met die bloed van bulle en bokke.  Maar ons weet hulle kon nooit versoening doen vir sondes nie.  Daar is net Een wat gely en gesterf het op die altaar van God se geregtigheid wat versoening kon doen.  Hy wat gesê het Hy is die tempel.

Ek dink dit was die brandofferaltaar.  Die woorde “die altaar” verwys dikwels na die brandofferaltaar.  En hy neem een van daardie kole waarop die lam geslag is en raak aan die lippe van hierdie mensekind wat onrein is en tussen onrein mense woon.

“... en my mond daarmee aangeraak en gesê: Kyk, dit het jou lippe aangeraak, en jou skuld is weg en jou sonde versoen.”  Nie een van ons is op hierdie manier geroep om ’n profeet van Israel te wees nie – maar almal van ons is op hierdie manier geroep.  God kom na ons en sê: Ek sal jou was; Ek sal vir jou sonde betaal.  Ek het die volle toorn van daardie vurige hel gely toe ek gely het soos die lam wat op die altaar geslag is — sodat jy myne kan wees!  Sodat julle heilig kan wees soos Ek heilig is.  Ek sal die vloek op Myself neem.

Ons lippe kan nie praat voordat hulle deur God oopgemaak is nie.  Ons kan alles sê wat ons wil oor godsdiens en geloof, maar dit kom nie regtig uit die hart nie, totdat God self na ons toe kom in die offer van sy Seun, ons skuld wegneem en versoening doen vir ons sonde.  Dan is ons werklik verander.  Dan begeer ons heiligheid.  Ons verkondig heiligheid — omdat ons die krag van ’n reinigende heilige God teëgekom het!  Maar weet dat die sondaar heiligheid haat.

Heiligheid lok haat uit.  Hoe groter die heiligheid hoe groter die menslike vyandigheid daarteenoor.  Dit lyk waansinnig.  Geen mens het ooit meer liefgehad as Jesus Christus nie. Tog het selfs sy liefde mense kwaad gemaak. Sy liefde was ’n volmaakte liefde, ’n voortreflike en heilige liefde, maar sy liefde het trauma vir mense gebring.  Hierdie soort liefde is so verhewe dat ons dit nie in ons natuurlike toestand kan verduur nie.  Maar Hy verander ons — Hy vul ons sodat ons in staat gestel word om hierdie heilige liefde te ontvang.

Dit is evangeliese woorde.  Vir swak en vermoeide sondaars.  En vir die eiegeregtige moralis wat verpletter is onder die druk om goed genoeg te probeer wees.  Dit is evangeliese woorde vir mense wat in vrees vir oordeel leef.  Evangeliese woorde vir mense wat in vrees leef dat die verlede hulle kan inhaal.  Evangeliese woorde vir mense wat in vrees vir God se oordeel leef!  Woorde van die evangelie! En dit verander ons!  Dit laat ons werklik vir Hom wil lewe, nie uit slaafse vrees nie, maar uit kinderlike liefde!

Het jy hierdie reiniging ervaar?  Sien jy die vrug hiervan?  Hierna is Jesaja vrymoedig vreesloos, kalm en in vrede te midde van groot politieke druk en in die aangesig van vervolging.

Aan die kruis het God ons vrese gebreek. Hy het gesê: moenie bang wees nie.  Ek sal jou liefhê.  Jy is veilig.  Wat vrees jy?  Die toekoms? — Kyk na Hom, die groot EK IS!  Vrees jy eensaamheid? — Kyk na Hom wat sê: Ek sal jou nooit in die steek laat nie, ek sal jou nooit verlaat nie!  Jy hoef nie bang te wees nie – want Ek is vir jou!  Hy kom na ons toe in al ons vrese en kalmeer hulle almal!

En as jy na Hom kyk, sal jy groei in heiligheid.  Jy sal wees soos Hy is.  Soos een teoloog sê: “Heiligheid is die gewoonte om eensgesind met God te wees, … om te haat wat Hy haat, lief te hê wat Hy liefhet, en alles in hierdie wêreld te meet aan die standaard van sy Woord.”

Waarna kom kyk jy in die tempel?  Ek dink Jesaja het honderde kere vantevore na die tempel gegaan.  Hy het gewoond daaraan geraak om te gaan, offers te bring in die geloof dat hy reg is!  Ons gaan kerk toe, maar verwag ons steeds om God in die kerk te ontmoet?  Hy het dit nie verstaan voordat hy eendag die volle werklikheid van God by die tempel gekry het nie.  ’n Heilige God — ’n vergewende God.  Mag jy vandag jou God in sy heiligheid sien, en aangeraak word deur die offer wat genesing, vergifnis en vrede bring. En mag julle lippe so geopen word om die heerlikheid van sy heiligheid te verkondig. 

Amen.