Kerklike tug

Minister: 
Ds J Bruintjes
Church: 
Kaapstad
Date: 
2021-08-08
Text: 
NGB artikel 32
Preek Inhoud: 

Vandag wil ek praat oor kerklike tug.  Die kerk het nie dieselfde gesag as die regerings van hierdie wêreld gekry nie. Die regering het die swaard, die krag van tydelike straf, gekry, maar Christus het die swaard van die Gees, wat die Woord van God is, aan die leierskap van die kerk toevertrou.  Ons lees oor hierdie swaard in Hebreërs 4:12: “Want die woord van God is lewend en kragtig en skerper as enige tweesnydende swaard, en dring deur tot die skeiding van siel en gees en van gewrigte en murg, en is ‘n beoordelaar van die oorlegginge en gedagtes van die hart.”

En 2 Korinthiërs 10:3-5 maak duidelik dat ons nie met fisiese wapens baklei nie: “Want hoewel ons in die vlees wandel, voer ons die stryd nie volgens die vlees nie; want die wapens van ons stryd is nie vleeslik nie, maar kragtig deur God om vestings neer te werp, terwyl ons planne verbreek en elke skans wat opgewerp word teen die kennis van God, en elke gedagte gevange neem tot die gehoorsaamheid aan Christus”.  Soos in die prediking, so is dit met die tug.  Die gesag agter die tug is die gesag van Jesus Christus wat deur die ampsdraers toevertrou is op grond van die Woord van God.

Vandag wil ek kyk na die kerklike tug deur die lens van 1 Korinthiërs 5.  Eerstens kyk ons ​​na die redes vir kerklike tug, en tweedens gaan ons probeer om die vraag wat so baie van julle gevra het, te beantwoord.  Waarom lyk dit asof die kerklike tug nie werk soos dit bedoel is om te werk nie?

Kerklike tug:

1. Waarom ons dit toepas

2. Waarom dit nie werk nie

 

Waarom pas ons kerklike tug toe?

Die eerste vraag wat ons onsself kan afvra, is waarom pas ons kerklike tug toe?  En ek dink dat ons teks vandag drie redes gee wat saamgevat kan word met die woorde: “Wees heilig, want Ek is heilig”.  Die drie redes is: 1) om 'n getuie te wees vir buitestaanders, 2) om die sondaar te herstel, 3) om die verspreiding van sonde in die kerk te keer.

Kom ons kyk kortliks na elkeen.  In die eerste plek is dit 'n getuienis vir die wêreld.  Paulus sê in vers 1: “'n Mens hoor waarlik van hoerery onder julle, en hoerery van so 'n aard as wat selfs onder die heidene nie bekend is nie".  Hy vergelyk die kerk met heidene!  En hy sê hulle is erger as die heidene!  Maar dit moet heeltemal anders wees!  Die Gees van die lewende God is inwonend in die kerk.  Dit is die liggaam van Christus, en sy is heilig.  Daar moet gehuil word oor sonde en daar moet haat wees teenoor sonde.  Die punt is nie dat daar geen sonde sal wees nie.  Maar daardie sonde moet aangespreek word en nie onder die mat gevee word nie, ter wille van die integriteit van die Naam van ons God!  As daar sonde in die kerk van God is, sien die wêreld nie die krag van God nie.  En dan, soos Paulus in Romeine sê: "Want, soos geskrywe is, die Naam van God word om julle ontwil onder die heidene gelaster.” (Rom. 2:24)

Tweedens, die kerklike tug word toegepas om die sondaar te herstel.  Die diepste begeerte van 'n Christen is om God te ken en deur Hom geken te word.  Sodat ons nader aan Christus sal groei.  Om Hom te leer ken.  En ons moet almal enigiets wat daartoe bydra, verwelkom.  Kerklike tug het as doel die redding van die sondaar.  Soos ons in 1 Korinthiërs 5: 5 lees: “om so iemand aan die Satan oor te lewer tot verderf van die vlees, sodat die gees gered kan word in die dag van die Here Jesus.”  Jesus is teenwoordig in ons midde. Soos vers 4 duidelik maak: "in die Naam van onse Here Jesus Christus, as julle vergader het..."  As iemand onder die heerskappy van onberouvolle sonde leef, kan hulle nie gemeenskap hê met die Here Jesus nie.

En let op wat die hele gemeente moet doen.  Omdat hy die hele kerk saamneem.  Die hele kerk moet hom “aan die Satan oorlewer tot verderf van die vlees”.  Uiteraard praat Paulus hier nie van die fisiese vlees nie, maar van die sondige natuur.  Die ou mens.  Nie net 'n paar leiers nie, maar die kerk is betrokke by kerklike tug.  Hoekom?  Sodat die persoon kan voel dat die gemeenskap met Jesus verbreek is.  Dit is sodat hulle die verlies van die teenwoordigheid van Jesus voel wat hulle eens in die vergadering beleef het.  En ook sodat hulle kan voel wat die verskil is tussen slaaf wees van Jesus en slaaf wees van Satan.  Dit alleen is  genoeg sodat hulle die heerskappy van Christus wil terughê.  Soms dink jy dat jou meester nie goed is nie, totdat jy 'n bose meester kry, en skielik verander jou perspektief.

Die derde rede waarom ons kerklike tug toepas, is ter beskerming van die kerk en haar lidmate.  Dit is die punt wat Paulus maak in vers 6 en 7: “Weet julle nie dat 'n bietjie suurdeeg die hele deeg suur maak nie?  Suiwer  dan die ou suurdeeg uit, sodat julle ‘n nuwe deeg kan wees..."  Die ou suurdeeg is in die ou mens.  Die ou sondige natuur.  Die nuwe deeg is die brood van die lewe in Christus.

'n Bietjie suurdeeg maak die hele deeg suur.  Liewe gemeente, 'n BIETJIE suurdeeg.  Dit hoef nie altyd 'n groot sonde te wees nie.  Maar baie klein sondes wat nooit aangespreek word nie, kan ook die hele deeg tot suurdeeg maak.  Daar is soveel min respekvolle sondes.  Slegs 'n klein sonde wat nie aangespreek word nie of onder die mat gevee word, kan soveel mense beïnvloed.  'n Kerk val nie binne 'n dag uitmekaar nie.  Dit is die klein sondes wat gereeld opduik wat Satan so gereeld gebruik om plek te maak vir die grotes.  Voor 'n egskeiding het duisende kleiner sondes gekom wat nooit aangespreek is nie.  Voordat iemand egbreuk, moord of diefstal pleeg, was daar duisende dinge wat vooraf gebeur het wat onaangeraak was.  In hierdie kerk wil ons alle sondes aanspreek.  Hoekom?  Omdat ons mekaar lief het.  En nog belangriker, ons het Jesus lief en is vervul met sy liefde.

Dit is die rede waarom ons kerklike tug toepas, soos die Artikel sê: "... tog noukeurig moet oppas om nie af te wyk van wat Christus, ons enigste Meester, vir ons ingestel het nie."  Geagte broers en susters, ter wille van hierdie liggaam van Christus moet ons voortdurend die sonde aanspreek.  Net soos wat 'n huwelik, of 'n gesonde geestelike vriendskap, voortdurend aandag verg, so is dit ook in die kerk.  Ons moet die ou suurdeeg weggooi, sodat dit nie die hele brood kan besmet nie.

Hierdie drie redes kan saamgevat word in die woorde: “Wees heilig, want Ek is heilig”.  Die kerk moet heilig of afgesonderd van die wêreld wees.  Ons is ‘n afgesonderde volk.  'n Heilige nasie.  'n Koninklike priesterdom.  Die familie van God.  Liggaam van Christus.  Tempel van die Heilige Gees.  Daarom skryf Paulus die laaste deel van die hoofstuk, vers 9-10: “Ek het julle in my brief geskrywe om nie met hoereerders om te gaan nie – dit wil sê, nie hoereerders van hierdie wêreld of die gierigaards of rowers of afgodedienaars in die algemeen nie, want dan sou julle uit die wêreld moet uitgaan –”.  Wat sê hy eintlik?

Hy sê ons as gemeenskap beskou onsself nie as broers en susters van hierdie mense nie.  Moenie saam met hierdie mense in die bed klim sodat die liggaam van Christus met sonde geassosieer word nie.  Net soos ons nie susterkerkverhoudings met die Mormone of met die plaaslike bende het nie, want dit sou ons skuldig maak deur assosiasie.  Ons moet dus nie sê dat 'n onberouvolle sondaar een van ons is nie.  Vers 11 maak dit duidelik: “maar nou skryf ek aan julle om nie om te gaan met iemand wat, al staan hy as ‘n broeder bekend, ‘n hoereerder is of ‘n gierigaard of ‘n afgodedienaar of ‘n kwaadspreker of ‘n dronkaard of ‘n rower nie...”

Dit moet duidelik wees dat die kerk vasstaan ​​teen sonde.  Hoekom?  Omdat Christus daarvoor gesterf het en tot nuwe lewe opgewek is, sodat ons saam met Hom kan opstaan.  Ons taak is nie om die wêreld te oordeel nie – iets wat ons so gereeld doen.  Ons taak is om die evangelie met die wêreld te deel.  Ons taak in die kerk is om die heilige liefde van Christus te betoon deur alles aan te spreek wat dit van ons kan wegneem.   

Geagte broers en susters, die kerklike tug is daar ter beskerming van ons.  Dit is daar om vir die buitewêreld te getuig, vir die herstel van die sondaar, vir die beskerming van die kerk en vir die heiligheid van die kerk.  Dit is Bybels.  Nodig.  En liefdevol.  Daarsonder kan die kerk nie kerk wees nie.  Dus, as dit alles is, waarom lyk dit dan nie asof dit altyd werk nie?

Waarom kerklike tug nie altyd werk nie

In 1 Korinthiërs 5 spreek Paulus 'n kerk aan wat, soos dwarsdeur die brief blyk, sukkel met trots.  Daar is sonde in die kerk, en nie alleen word dit nie deur die kerk aangespreek nie, maar hulle roem ook daaroor!  Die sonde wat gedoen word, is veral verskriklik.  'n Man slaap by sy pa se vrou.  Paulus sê dat daar ‘n roem of arrogansie wat die sonde betref.  Dit is moontlik dat hulle gedink het dat hulle die verbondsvolk is, en daarom hoef hulle die sonde nie aan te spreek nie.

Laat ons altyd seker maak dat ons nie ander standaarde vir lidmaatskap het as die Bybel nie.  As jy hier ‘n lidmaat word, plaas jy jouself onder opsig en tug.  Jy kan nou wel sê... "Ek staan nie onder tug nie."  Ja, jy is wel.

'n Kerk wat gesonde kerklike tug toepas, verstaan ​​dat almal onder tug en opsig is.  Ons word almal opgeroep om oor mekaar te waak, mekaar aan te moedig en te vermaan wanneer en waar jy ook al sonde sien.  Wanneer laas het jy jou beste vriend aangespreek en vir hom gesê dat hy nie moet sondig nie?  Of dit nou die sonde is van skinder, laster, dronkenskap.  Trots of pornografie.  Kan daar 'n trots wees dat ons die verbondsvolk is sodat ons die sonde nie reguit aanspreek nie?  Ek dink dat dit een van die redes is waarom die kerklike tug nie werk nie – omdat ons wag dat die sonde openbaar word en wag tot die laaste stappe van die kerklike tug voordat dit werklik geïmplementeer word.  As dit gebeur, voel die persoon nie geliefd nie, maar eerder veroordeel, omdat niemand die lang pad saam met hom gestap het nie.

Ek weet dat baie van julle gesoek het na geestelike vriendskap, gevul met verantwoordelikheid en gebed.  Ek moedig julle almal aan om dit te doen.  As jy dit nie het nie, verkeer jy in gevaar.  Want niemand kan alleen staan ​​nie.  Kerklike tug beteken dat ons die kerk nodig het.  Sonde is 'n afbreking van die verhouding met Christus en met mekaar, die teenoorgestelde daarvan is 'n ware verhouding met God in Christus en met mekaar.  Deur ware verhoudings hou ons mekaar op 'n hoë standaard van heiligheid.  Sonde is die geestelike kanker van die kerk.  Mag ons dit so onmiddellik en deeglik soos kanker hanteer.

Dit hou verband met 'n ander rede waarom kerklike tug moontlik nie werk nie.  Die kerk kan die sonde nie ernstig genoeg opneem nie.  Ons kyk verby dit totdat dit te laat is.  Maar 'n besef van sonde behoort die mense op te wek tot 'n opregte begeerte om op te tree.  Lees net 2 Korinthiërs: "Want kyk, juis dit, dat julle bedroef geword het volgens die wil van God – wat ‘n groot ywer het dit in julle gewerk, ja, verantwoording, verontwaardiging, vrees, verlange, ywer, bestraffing.  In alles het julle bewys dat julle in die saak rein is.”  Sommige geleerdes dink selfs dat Paulus hier praat oor die sondaar in ons hoofstuk wat later tot bekering gekom het.  Die sonde moet ernstig opgeneem word, maar as dit gebeur, moet die sondaar ook ten volle herstel word.  Soms, nadat die sondaar herstel is, behandel ons hom as 'n halwe lidmaat, van wie almal weet dat hy dit of dat gedoen het.  Dit moet nie so wees nie!  Paulus maak hierdie punt in 2 Korinthiërs 7:11.

'n Ander rede waarom die tug moontlik nie werk nie, is omdat ons onsself bedrieg.  Dikwels word mense getug oor sondes wat hulle nie self as sonde erken nie.  Soos Jeremia sê: "Bedrieglik is die hart bo alle dinge, ja, verdorwe is dit; wie kan dit ken?"  Ons kan die sonde regverdig.  Mag daar altyd 'n nederigheid onder ons as sondaars wees om bereid te wees om bestraf te word en dan die geduld te hê om ons harte voor die Here te ondersoek.

Dit is 'n heerlike ding om hierdeur nader aan Jesus te groei.  Dit is 'n hartverwarmende mooi ding as die sonde openbaar word.  Want sien, die teenoorgestelde van wandel in boosheid is om "in reinheid en waarheid” te wandel (vers 8).   Mag die waarheid van ons Here Jesus in ons harte lewe, en die netwerk van bedrog van ons hart ontbloot, sodat ons openlik kan teregwys.  Dawid het immers gedink dit gaan goed totdat Natan hom kom bestraf het.  Job het gedink hy was beter as wat hy in werklikheid was totdat die Here hom bestraf het.

Twee ander redes waarom dit nie werk nie, is omdat die kerk dit polities of dwingend gebruik het, en nie om 'n persoon nader aan Christus te bring nie.   Soos ons in die belydenis lees: “En daarom verwerp ons alle menslike versinsels uitvindings en alle wette wat mense sou wil invoer om God te dien en om, op watter manier ook al, die gewetens daardeur te bind en te dwing.  Ons aanvaar derhalwe slegs wat kan dien om eendrag en eenheid te bewaar en te bevorder en om alles in gehoorsaamheid aan God te onderhou.”  As dit nie uit liefde en gehoorsaamheid aan God is nie, misluk die kerklike tug.  Dit is nie net proses van eliminasie van ‘n klub nie, maar 'n proses van liefde in Christus.  Dit gaan in die eerste plek nie oor die kerk nie, maar oor Jesus en sy liggaam – sy eer en heerlikheid.

As ons die kerklike tug korrek toepas, eer ons en leef ons daarin, en kan ons verseker wees van die viering van die oorwinning wat ons in Christus het.  Dit is wat ons in die nagmaal vier.  Die nagmaal is ‘n heilige viering van die vergewing van sondes en van die oorwinning oor die sonde.

Dit is die Pasga wat die maaltyd was wat die oorwinning oor die sonde se mag tot slawerny beteken het.  Dit was die Paaslam wat die mense toegelaat het om in vryheid te gaan na 'n beter land!  Ons kan feesvier!  Soos Paulus vir die kerk in vers 7b-8 sê: “... want ook ons paaslam is vir ons geslag, naamlik Christus.  Laat ons dan feesvier, nie met die ou suurdeeg of met die suurdeeg van ondeug en boosheid nie, maar met die ongesuurde brode van reinheid en waarheid.”

Liewe gemeente, laat ons feesvier!  In Christus en die oorwinning wat Hy behaal het deur te sterf as die Paaslam, het ons die oorwinning, nie oor slawerny aan Farao nie, maar oor slawerny aan sonde!  Ons is vrygemaak!  Kom ons leef in daardie vryheid, nie om terug te keer na slawerny nie, maar om te veg vir vryheid.  Om hierdie vryheid te bewaar deur teen die sonde te stry, waar ons dit ook al kan vind, en uit te roei.  Laat al die spore van slawerny aan sonde in hierdie kerk gesoek word, terwyl ons na Christus kyk en dit vier met die ongesuurde brode van reinheid en waarheid.  Daar is iets moois aan 'n kerk wat leef uit reinheid en waarheid.  In 'n kerk wat niks het om weg te steek nie.  Daar is 'n vryheid daarin.

Bely dus jou sondes.  Moenie bang wees om gekonfronteer te word nie en konfronteer diegene wat u liefhet!  Ons wil dieselfde ding hê!  Ons wil almal nader aan Christus wees!  Ons wil almal groei as die liggaam van Christus!  Laat ons ons dan ook onderwerp aan sy juk deur die kerklike tug!

Dit is uiteindelik die hand van Christus wat ons tugtig tot heiligheid deur sy Woord.  Die Woord word uitgevoer deur die kansel, die kategese, ons huise.  Die Woord troos, onderrig, vermaan en herstel.  En dit is onder die Woord dat ons as ouderling die amptelike kerklike tug toepas.  Vir die liefde van Jesus, en vir die liefde van sy kerk.

Amen.